Erkend als opleidingsschool

Wij zijn heel trots om te kunnen melden dat SCOOL positief is beoordeeld door de Inspectie van het onderwijs. Vanaf nu zijn we dan ook een erkende opleidingsschool!

SCOOL officieel erkend als opleidingsschool

SCOOL is in 2020 is van start gegaan als aspirant opleidingsschool. Gedurende vier jaar hebben we met de partners hard gewerkt om SCOOL te ontwikkelen en het samen opleiden van leraren vorm te geven. Voorbeelden hiervan zijn het werkplekleren, de transferbijeenkomsten en de SCOOL-activiteiten zoals SCOOL Lab en SCOOL Hackathon.

De beoordeling vond op 14 mei plaats via een peer review, waarbij we tijdens drie gespreksrondes hebben kunnen laten zien dat SCOOL voldoet aan de basiskwaliteit van samen opleiden. Eén van de belangrijkste pijlers van SCOOL is de S van samen. We hebben SCOOL samen ontwikkeld en we leren samen met en van elkaar. En dat heeft nu geresulteerd in deze erkenning, een groot compliment voor en dank aan iedereen die zich voor SCOOL inzet!

We gaan vol enthousiasme verder met het samen opleiden van docenten.